Ütőképes fejlesztőcsapatának, grafikus tervezőinek és marketingszakértőinek köszönhetően a budapesti e-Communication (e-Com) a hazai e-marketing egyik vezető vállalkozása. Hogy ezt a pozícióját tovább erősítse, az ügynökség nemrég stratégiai döntést hozott: Microsoft Azure hostingra váltott, a cégműködés hatékonyságát pedig Microsoft Office 365 és Microsoft Teams megoldásokkal növelte. Ennek részleteit mutatjuk be a Customer Story: e-Communication keretei között.

Az e-Com mintegy félezer vállalkozás sikeréhez járul hozzá azzal, hogy webfejlesztéssel, online marketinggel és kommunikációval kapcsolatos, illetve webhosting szolgáltatásokat nyújt a számukra. A hosting terület azonban idővel egyre több kihívással szembesítette a céget, meséli az ügyvezető, Lődi János. „A helyben lévő IT-környezetek menedzselése nem a mi szakterületünk, hiszen nem hardver specialisták vagyunk. Ugyanakkor az sem bizonyult hatékony megoldásnak, ha alvállalkozót vontunk be ezeknek a feladatoknak az ellátására, a különféle technikai problémák és szerverfrissítések miatt ugyanis nem volt ritka akár az évi 8 napos szolgáltatáskiesés sem.”

Lődi János vezetésével a menedzsment átvilágította a hostolás folyamatát, és arra a felfedezésre jutottak, hogy az említett problémák, illetve a drága munkaórák, amelyeket IT-csapat ezek megoldására áldoz, a vállalat többheti forgalmának megfelelő összeget emésztenek fel. Világossá vált, hogy lépniük kell.

A különféle felhőalternatívák kiértékelése után úgy látták, hogy a Microsoft Azure az egyetlen, amely minden elvárásuknak megfelel, ráadásul gyorsan, mindössze hat hét alatt és gond nélkül beilleszthető a cég működésébe.

Ez persze nem kis részben a jól megválasztott felhőmigrációs partner, az ugyancsak magyar KingSol kemény munkájának és kiváló szolgáltatásainak volt köszönhető. „Kifejezetten fellélegeztünk, amikor rátaláltunk az Azure-ra: azt tapasztaltuk, hogy az alapok tökéletesen érthetők és könnyen használhatók. A Microsoft és a KingSol proaktív támogatásának köszönhetően pedig nemcsak időt spóroltunk meg, hanem számtalan csapdát is elkerültünk”, teszi hozzá Lődi János.

A helyzet

A megoldás

Az eredmény

Drága és megbízhatatlan hosting saját szerverről

Az e-Com üzleti és kommunikációs céljaik elérésében segíti ügyfeleit

Könnyen használható, gyorsan beilleszthető

Azure felhőtechnológiával jobbá tett szolgáltatások

150% - megtérülés 12 hónap alatt

Folyamatos szolgáltatás és támogatás költséges infrastruktúra-beruházások nélkül

Egy igazán globális vállalat

Egy év múltán már az e-Com több, mint kétszáz ügyfele tapasztalhatja meg nap mint nap, hogy a cég Azure-alapú szolgáltatásai leállás nélkül és a korábbinál is jobb színvonalon működnek. 

„Többé nincs szükségünk költséges túlórákra a hibák kijavítása vagy többletmunkára az ügyfelek panaszkezelése miatt. Nem beszélve a hardverek, a váratlan tech-support vagy épp a kód- és adatvesztésből fakadó helyzetek költségeiről”, hangsúlyozza Lődi János. „Mindezeken túl az Azure révén a biztonság olyan szintjét értük el, amilyenről korábban legfeljebb csak álmodhattunk. Az új technológia versenyelőnyt jelent a számunkra. Elég megemlíteni, hogy a megoldásaink Azure-alapúak: már nincs is több biztonsági kérdés az ügyfelek részéről.”

“Az Office 365-öt és más Microsoft alkalmazásokat is bevezettünk”, folytatja a cégvezető. “Az Office 365 támogat minket a mindennapos üzletmenetben, a Microsoft Teams hozzájárul a csapatmunka összehangolásához, míg a Planner az egyes feladatok időzítésében jelent segítséget a számunkra. Becsléseink szerint munkatársanként legalább havi négy-öt munkaórát takarítunk meg a vállalati platformunkra telepített alkalmazásokkal.”

„Az Azure-nak kulcsszerepet szánunk a nemzetközi növekedési terveink megvalósításában is”, utal a jövőre Lődi János. „A felhőszolgáltatások bevezetésével az e-Com nagy lépést tett ebbe az irányba, és arra számítunk, hogy e lépés közvetlen eredményeként új üzleti lehetőségeket is feltérképezhetünk. Ami pedig a lényeget illeti: a hatékonyabb cégműködés révén már most másfélszeresen megtérült minden Azure-ral kapcsolatos költségünk.”

A hatékonyabb cégműködés révén másfélszeresen megtérült minden Azure-ral kapcsolatos befektetésünk.

Lődi János: ügyvezető – e-Communication