Kezdjük az alapokkal

Rengeteg írás foglalkozik azzal, milyen előnyei vannak a Microsoft Cloud használatának: költséghatékony, rugalmas, skálázható, nem igényel invesztíciót stb…
Ez mind szép és jó, de hogyan érdemes elindulni a Microsoft Azure-ben való munkával? Ebben szeretnénk segítséget nyújtani nektek.

Először is érdemes tisztázni, hogyan is lehet egyáltalán felhő szolgáltatást vásárolni. Alapvetően két konstrukcióban lehet felhő szolgáltatást vásárolni: licenc alapon és fogyasztás alapon. A licence alapú felhős szolgáltatás azt jelenti, hogy egy meghatározott szolgáltatás csomagért meghatározott díjat előre kifizetünk. Ez általában havi vagy éves díj. Erre nagyon jó példák a különböző Microsoft Office 365 csomagok.

A fogyasztás alapú felhős szolgáltatás, pedig ahogy a nevéből is sejthető utólagos, fogyasztás alapon működik. Azaz annyit fizetünk amennyit használtuk. Emiatt előszeretettel szokták olyan közművekhez hasonlítani, mint a víz vagy az áram szolgáltatások, ahol szinten a fogyasztáson alapul a havi költség. A Microsoft Azure-t is ezek közé a szolgáltatások közé soroljuk.

Mi a legjobb módszer?

Most, hogy ezt tisztáztunk, rátérhetünk végre az Azure-ral való munka elindítására. ????  Szóval, két módon érdemes beszerezni Azure szolgáltatást. Az első az úgynevezett EA (Enterpise Agreement) szerződés amit nagyvállalatok kötnek a Microsoft-tal. Előfeltétele 500 felhasználó és/vagy 500 munkaállomás megléte.

Ha elsőre nem gondolkodunk ilyen nagy volumenben, akkor nekünk találták ki a Microsoft Cloud Solution Provider (CSP) szolgáltatást. Ennek lényege, hogy egy Microsoft által kiválasztott és rendszeresen ellenőrzött cég (CSP partner) segítségével kezdjük meg a kalandjainkat a felhő technológiák világában. Miért előnyös ez?

Először is, kedvezőbb árat kaphatunk mintha az internetről vásárlunk Azure vagy éppen Office 365 szolgáltatást. Másodszor, az Azure Marketplace-en több ezer termék érhető el. A havonta fizetendő számla nagysága szempontjából pedig nagyon nem mindegy, hogy melyik Azure szolgáltatást és milyen módon állítjuk be. Magyarul, akkor lesz az Azure-t olcsó és rugalmas, ha az Azure előfizetés megfelelő módon van beállítva és karban tartva.

Nem is beszélve arról, hogy ha az interneten szeretnénk Azure-t venni akkor jobb, ha tudjuk, hogy a termékhez tartozó technikai támogatás (support) válaszideje egy munkanap. A közműves példára visszautalva ez azt jelentheti, hogy 24 órán át folyatjuk folyamatosan a vizet, mielőtt megérkezne a vízszerelő végre megjavítani a csapot. (Kivéve, ha hétvége van mert akkor ez az idő hosszabb is lehet.) Persze, lehet angol nyelvű premier support-ot rendelni, borsos áron.

A Direct CSP partner szakszerűen beállítja Azure előfizetésünket és magyar nyelvű support-ot is biztosít hozzá. Közvetlen kapcsolatban van a gyártóval, ezért amikor változások lépnek életben az Azure világában (a felhőszolgáltatások gyors fejlődése miatt ez gyakori) akkor arról azonnal értesül és segít nekünk ezekből profitálni. Egyszóval karban tartja Azure előfizetésünket. Mindezt természetesen nem ingyen teszi, viszont a hónap végén egy magyar nyelvű átutalásos szolgáltatás számlát állít ki. (a weben kizárólag bankkártyával lehet fizetni) Amennyiben szeretnénk beletanulni az Azure használatába, tréningekben és oktatásokban is számíthatunk Direct CSP partnerünkre.

Ha szeretnétek elkezdeni az ismerkedést az Azure-ral, akkor forduljatok hozzánk bizalommal. Szívesen segítünk.

A felhő legyen veletek!

Berger Ádám

üzletfejlesztés & marketing

KingSol Zrt.