Nem teljesen új hír, de nem is vertük nagydobra hogy Microsoft Direct CSP partnerek lettünk. Ennek oka az is, hogy a szervezetnek is fel kell készülnie ezekre a változásokra mielőtt kihírdeti az ügyfelei részére.

Ezen felkészülés egyik eleme, hogy rendelkezzünk telefonon is elérhető 0-24 supporttal.

Ehhez viszont telefonközpont is kell! Mivel a KingSol nem híve a földi megoldásoknak (ha nem muszáj) adott volt a feladat, hogy vagy béreljünk vagy vásároljuk cloud alapú PBX megoldást, nyilván Azureban.

Nincs túl sok lehetőség! Valamiért mindeki Amazonban, vagy On-Prem hirdeti magát! Miért? Kezdjünk el utána járni a dolgoknak!

  1. Magyarosrszágon kevesen értenek az Azure-hoz (saját tapasztalat nem biztos, hogy igaz!)
  2. A Linux hívők körében szuperágyú az Amazon vagy on-prem környeztben a VMWare. Why? Mert nem értenek az Azure-hoz, akkor meg nyilván “béna a másik megoldása”
  3. Csináljunk egy tesztet, hogy megy-e Azure-ban az amit szeretnénk: Debian config és 3cx telefonközpont.
  4. Persze, hogy megy, sőt, van ilyen deployment model a 3cx weboldalán!
  5. Keressünk egy 3cx partnert aki nem zárkózik el a megoldástól

Tapasztalat:

  • Minimális linux konfiguráció elég a 3cx telefonközpontnak.
  • Reserved Instance formájában elérhető akár havi 3000Ft-ért egy kb 20 fős cégnek!
  • a 3cx professional licence integrálható az Office 365-tel, az Outlook-al és a Dynamics 365-el!
  • Minden okostelefonon és asztali gépen használható megoldás, tökéletesen műkodik!

Milyen extrákat hagytam ki?

  • IVR
  • Hangrögzítés
  • Átkapcsolás
  • DND stb.

ezek 3cx funkciók és nem Azure sajátosságok! 🙂

 

Vásároljatok PBX-et Azure-ból szuperolcsón, élvezzétek a saját virtuális telefonközpont előnyeit Ti is a felhőből! 🙂

 

Király István

KingSol Zrt.